Thursday, June 21

Cerita hari ini

Assalamualaikum, Hai Malaysia. I miss my family at Filipina :\ 
 Stephen, Imissyoubaby :(
Today is my first day to school after about a month I'm holiday :) Aku terharu sebab ramai rindu aku KAHKAHKAH xD perasan terlebih tapi bila dapat tahu Shahrin, Lina, Maryam and Hidayah Sabtu rindu aku, aku percaya beb sebab aku pun rindu diaorang siaa. Shahrin kata, aku tak ada, macam macam jadi. Then tadi dia ada kata, aku dah datang semua dah jadi biasa. Kenapa weh? Hiburkanlah hatiku nih pula, asyik aku jaa buad kecoh kat 5SN4 tuu HAHO :O Tadi pagi aku datang lambat but aku chill jaa sebab dah biasa dah dapat slip kesalahan. Haa yep, aku salah seorang pelajar yang nakal dalam diam. Selalu juga weh dapat slip kesalahan HIHI. k cerita balik sekolah pula, tadi aku balik sekolah dengan Shahrin, Lina, Maryam, Akmal, Ezul dan Hasif. Hujan renyai renyai ohh. Konon romantik laa main lecak ._. k Shahrin merepek banyak tadi HAHA dan Ezul, aku just nak cakap, 'siollaaaaaaaaa'

Then, bila aku sampai rumah, aku tengok ada seseorang call bapa. seseorang yang akan bergayut dengan bapa aku bila sesuatu happening telah jadi kat family kitaorang. Means, macam lah pergi Filipina tu kena bagitahu satu kampung. Haiyooo. Sorry to say aa, mengikut keadilan dan logik akal, kalau ada persefahaman benda macam gini tak perlulah nak jeles bagai. Maksud jeles kat sini, takpayah laa sampai nak kena bagitahu sebab kalau tak ada persefahaman, rugi jaa weh bagitahu. Silap silap tak sampai mak aku nak jumpa nenek aku kat Filipina tu. Pluss, nak tahu kenapa aku kata "mengikut keadilan"? Sebab korang pergi KL duduk hotel mewah tu semua, jalan jalan sampai ke resort yang indah, buffet laa, apelahh kemain lagi (perh elak aku senaraikan je) ada bagitahu kitaorang? dan ada ke kitaorang sibuk sibuk minta diberitahu? Kalau bagitahu pun, apa yang korang nak buat? Lagipun, benda nih tak dirancang laa. Be understanding laa. Dah 20 tahun tak pergi. Mak aku pun rindu juga kat mak dia :@ Kalau dah terasa tu, muhasabah lah yea. Sekecil kecil aku, kesabaran pun ada tahap. Aku pun reti sakit hati weh, Ingat, jangan lah jadi seorang yang membuatkan orang terasa rimas dengan perbuatan diri tuu. Haishh (--. ') k wassalam~

Thanks viewing :)

No comments:

Post a Comment