Monday, December 17

Tentang Kerja

Seminggu dah aku bekerja dekat 2N shop. Banyak benda aku belajar, Cik Zulaikha (kak eyka) is my nice Supervisor. Alhamdulillah~ dapat kak eyka yang ambil berat tentang anak buah dan Liza yang supporting serta layan kepala ohh. Ceh Haha.


Hari Pertama - belajar pasal Expired Date untuk makanan dan saya jumpa 2 orang budak kecil perempuan yang comel tapi nakal Grr
Hari Kedua - belajar pasal Rejected Item. Pergi belakang stor, buat kotak dulu :)
Hari Ketiga - Jyeahh ini Hari Rabu. Barang Sampai ohh. Main scan scan Haha dan aku diajar menjadi sebagai Cashier. Kak Eyka juga ajar tentang "How to be a Membership of 2Nshop"
Hari Keempat - Cashier dan Sambung Susun Barang sampai tu. Pheww
Hari Kelima - Harini aku dengan Liza jaga kedai dan kami menjadi Cashier yang "woahhhh ramainya orang" Liza cakap "haa baru tahu..." dan Bank In (sedikit account disini Brr tapi senang jaa)
Hari Keenam- Liza tunjuk beberapa perkhidmatan yang perlu dibuat untuk pelanggan. Harini best sebab kak eyka order Pizza Hut. Hee
Hari Ketujuh- Aku dengan Liza jaga kedai sama lagi. Kami okay jaa tapi nak layan 2 orang budak kecil perempuan yang comel tapi nakal tu. Pehhhh kesabaran. Fushhhhh -..- Time nak balik, bila Liza kata "short RM500! " aku apa lagi, terus "haaaaaaa?!" Gila laa dah laa aku punya nama yang terletak kat cashier tu. Rupanya tersalah letak kuantiti duit (salah kira)  Nasib baik. Pening ohh. Nasib baik aku cuti Isnin nyaa.

Haa Harini lahh Hari Isnin tu Hee. Okaylah Assalamualaikum :)

Thanks viewing :)

No comments:

Post a Comment